Woden Blacks succeshistorie

Sharing is caring!

Woden er et succesrigt dansk skomærke, der i løbet af de seneste år har formået at sætte sit eget særprægede “skoaftryk” på det internationale marked. Brandet er efterhånden ved at opnå global anerkendelse for at være sko af “skandinavisk” kvalitet, med fokus på videreudvikling og genopdagelse af ældre skodesigns, i nye moderne udformninger. Samtidigt kæmper brandet for at skåne miljøet.

Woden black

Det anerkendte danske mærke blev i 2017 nomineret til at vinde den prestigefyldte pris for “Årets vækstkomet” ved Danske Banks Fashion Award Show, grundet firmaets hastige vækst. Woden har siden virksomhedens start i 2013, stødt oparbejdet et bredt publikum af glade købere, og dermed formået at skabe en beundringsværdig succeshistorie om den klassiske “underdog”, der giver sig I kast med de helt store konkurent. Woden har formået at skabe plads blandt de store skoselskabers panteon.

En af grundende til selskabets hurtige succes, skyldtes formentligt de mange års erfaring selskabets ejere, Carsten Holm og Peter Hildebrandt, har bag sig, samt ejernes fokus på at lancerer et skomærke, der ikke blot ville tage danskerne med storm, men også appelerer til det udenlandske marked.

Woden stilede imod at opnå drømmen om global succes, gennem fastholdelse af interne kerneværdier i firmaet, såsom natur, høj kvalitet og robuste klassiske designs med stilfuld udførsel. Dette ses især hos Wodens skoserie “Black” der er skabt med henblik på ikke blot at være måneds-trends, men holdbare sko der kan blive fast gaderobeinventar i adskillige år.

Woden Black: Klassiske stil til mænd, der holder!

Da Woden først trådte ind på skomarkedet, var det med simple sneakers og en udvalgt målgruppe af kvinder, et publikum Woden senere udvidede til også at inkluderer mænd. Dette har resulteret i udviklingen af Woden Black, en serie af holdbare og veldesignede sko til mænd, udarbejdet i rent højkvalitets læder.

Hvad der gør læder så populært indenfor netop herresko, er materialets robusthed og naturlige værn mod slitage. At anskaffe sig et par klassiske Woden black herresko, er derfor at købe et sæt sko, hvor man som kunde er sikret et produkt der holder længe, og ikke tager skade af hverdagens mange strabadser.

De unikke designs fundet i Wodens sofistikerede og stilfulde skoserie til mænd, er et stærkt skandinavisk modsvar til de store producenter, der fremhæver danskernes ønske om naturlige produkter, der ikke blot kan “smides væk” når den næste modesæson begynder, men som bliver trofaste kompagnoner gennem længere tid, grundet det slidstærke materiale, og de gennemtænkte designs, der passer til ethvert outfit.

Med disse tanker bag seriens design og firmaets holdninger, har Woden black udfordret det moderne skomarked, med spændende nye værdier.

Woden Black: De rigtige sko for miljøet

Woden Black er ikke blot pionære indenfor skandinavisk sko-design, deres miljøvenlige fremgangsmåde og de genbrugte materiale i deres sko, gør dem til et enestående eksempel på hvorledes kvalitet og skånsom miljøbehandling kan gå hånd i hånd. Woden Blacks læder er produceret af restprodukter fra farme, der behandles over længere tid i naturlige varme kilder – deres motto er genanvendelse, gensidig respekt og gengældt tillid mellem bruger og sælger.

Ikke nok med dette, den energi der behøves for at behandles skoene yderligere, fremstilles via naturlig vandkraft. Woden Black er derfor nogle af de “grønneste” sko man kan købe på det danske marked I 2017.

Peggy Duncan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *